Reklama

Niedziela Częstochowska

Kameralne granie. W niedzielę rozpoczyna się festiwal „Sola Musica”

Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19 wraca Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej „Sola Musica”.

[ TEMATY ]

Częstochowa

muzyka

kultura

festiwal Sola Musica

kościół ewangelicko‑augsburski

Ks. Mariusz Frukacz/Niedziela

Koncert podczas 6. edycji festiwalu, sierpień 2019

Koncert podczas 6. edycji festiwalu, sierpień 2019

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Z wielką radością na jego 7. edycję zaprasza ks. Adam Glajcar, proboszcz ewangelicko-augsburskiej parafii Wniebowstąpienia Pańskiego w Częstochowie. – Program jest bogaty i ekstraciekawy. Zapraszamy i cieszymy się z perspektywy wspólnego spotkania – przyznaje duchowny.

Koncerty będą się odbywać w kościele ewangelicko-augsburskim Wniebowstąpienia Pańskiego w Częstochowie przy ul. Śląskiej 20 w niedzielne sierpniowe popołudnia o godz. 17.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Program

Reklama

1 sierpnia, „Muzyka polska – wczoraj, dziś, jutro”

Aleksandra Szwejkowska-Belica, Maria Belica (skrzypce), Michał Pyrkosz (organy)

8 sierpnia, „Z muzycznej międzyepoki”

Joanna Solecka (klawesyn), Paweł Solecki (fagot), Wiesław Suruło (flet)

15 sierpnia, „Od czasu – do czasu”

Alicja Sobczak (saksofon), Karol Mróz (organy)

Wstęp wolny. Koncertom towarzyszy wystawa fotografii Piotra Zwarycza pt. „Idziemy tam, skąd inni uciekają”. Jednym z patronów medialnych festiwalu jest Tygodnik Katolicki „Niedziela”.


2021-07-28 09:16

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Częstochowska archikatedra zwycięża w konkursie na najlepszą inwestycję oświetleniową 2020 r. w Polsce

„Iluminacja zewnętrzna katedry wydobywa ukryte piękno bryły zabytku w przestrzeni miasta, idealnie konturuje detale architektoniczne, przykuwa uwagę i zachwyca wysublimowaną prostotą. Barwa światła została idealnie zharmonizowana z barwą materiału elewacji” – czytamy w uzasadnieniu werdyktu na stronie internetowej organizatora konkursu – Polskiego Związku Przemysłu Oświetleniowego.

Komisja podkreśliła, że „wnętrze oświetlono w sposób głęboko przemyślany, z uwzględnieniem wielu scen świetlnych, z możliwością kontroli poziomów oświetlenia dla różnych części świątyni związanych z jej funkcjami liturgicznymi”.

CZYTAJ DALEJ

Święty lekarz

Niedziela rzeszowska 6/2018, str. VII

[ TEMATY ]

sylwetka

św. Józef Moscati

Archiwum

Św. Józef Moscati

Św. Józef Moscati

Papież Franciszek w swoim Orędziu na XXVI Światowy Dzień Chorego ukazuje Jezusa na Krzyżu i Jego Matkę. Chrystus poleca św. Janowi wziąć Ją do siebie – „i od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie” (J 19, 27). W tajemnicy Krzyża Maryja jest powołana do dzielenia troski o Kościół i całą ludzkość. Również uczniowie Jezusa są powołani do opieki nad ludźmi chorymi.

CZYTAJ DALEJ

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

[ TEMATY ]

papież Franciszek

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Zapraszając Włocha Maurizio Cattelana do pawilonu Watykanu na 60. Biennale Sztuki w Wenecji, Kościół katolicki pokazuje, że jest otwarty na niespodzianki. Cattelan zyskał rozgłos w mediach w 1999 roku, prezentując swoją instalację naturalistycznie przedstawiającą papieża Jana Pawła II przygniecionego wielkim meteorytem i szkło rozsypane na czerwonym dywanie, które pochodzi z dziury wybitej przez meteoryt w szklanym suficie. Budzące kontrowersje dzieło Cattelana było wystawione również w Warszawie, na jubileuszowej wystawie z okazji 100-lecia Zachęty w grudniu 2000 r. „Dziewiąta godzina” - tak zatytułowano dzieło, nawiązując do godziny śmierci Jezusa - została wówczas uznana za prowokacyjną, a nawet obraźliwą. Ale można ją również interpretować inaczej: Jako pytanie o przypadek i przeznaczenie, śmierć i odkupienie. I z tym motywem pasowałby nawet do watykańskiej kolekcji sztuki nowoczesnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję