Reklama

Kościół nad Odrą i Bałtykiem

Złoty „Katolik”

Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie po raz kolejny otrzymało bardzo wysokie miejsce w ogólnopolskim rankingu liceów i techników portalu edukacyjnego Perspektywy oraz odznakę „Złota Tarcza”.

Niedziela szczecińsko-kamieńska 5/2022, str. VI

[ TEMATY ]

katolickie liceum

Adam Szewczyk

Dyrektor liceum Michał Muszyński wraz z zastępcą Magdaleną Biskup

Dyrektor liceum Michał Muszyński wraz z zastępcą Magdaleną Biskup

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wyniki ogłoszone w styczniu kolejny rok z rzędu potwierdzają wysoką pozycję „Katolika” wśród najlepszych, renomowanych szkół w Polsce i w województwie zachodniopomorskim. W plebiscycie Perspektyw szkoła zajęła 134. miejsce w Polsce, natomiast w województwie i Szczecinie miejsce 4. W rankingu olimpijskim liceum katolickie uplasowało się na 54. pozycji w kraju, a w województwie i Szczecinie jest na miejscu 2. W rankingu maturalnym szkoła zajęła 159. miejsce w Polsce, natomiast w województwie i jego stolicy miejsce 4. Szczecińskie KLO w ciągu 30 lat istnienia wyrobiła sobie rozpoznawalną markę, będącą wypadkową wysokiego poziomu nauczania, jak i wartości, którym hołduje na co dzień. Te słowa nie pozostają bez pokrycia, o czym świadczą wysokie noty wystawiane placówce przez niezależne ośrodki monitorujące poziom oświaty.

Jubileusz

Reklama

KLO im. św. Maksymiliana Marii Kolbego w Szczecinie obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia. To placówka publiczna prowadzona przez Centrum Edukacyjne Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej, mieszcząca się w pięknej, pochodzącej z przełomów XIX i XX wieku willi przy al. Wojska Polskiego. Jest niewielka, co przekłada się na panującą w niej kameralną atmosferę, cenioną przez kadrę pedagogiczną, pracowników szkoły oraz samych uczniów, którzy z sentymentem, po latach wracają w jej progi. Jednak nie tylko to decyduje o popularności szkoły w naszym regionie. W głównej mierze przyczynia się do tego świetne przygotowanie pedagogiczne kadry nauczycielskiej, jej zawodowe doświadczenie oraz dobra organizacja funkcjonowania placówki, która w pełni odpowiada współczesnym standardom nauczania.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Wiemy czego chcemy

Ranking Perspektyw wskazuje na utrzymujący się wysoki poziom kształcenia, plasujący szkołę w grupie najlepszych. Ksiądz Michał Mikołajczak, prefekt szkoły i wicedyrektor szkół katolickich w Szczecinie, tak komentuje ten fakt: -Tegoroczny Ranking Perspektyw potwierdza to, czym chcemy, żeby nasze KLO było. Trzymając się wartości chrześcijańskich, stawiając na pierwszym miejscu w szkole uczniów wytyczyliśmy drogę, która doprowadziła nasze liceum po raz czwarty z rzędu do tytułu najlepszej szkoły w Szczecinie. Choć w klasyfikacji są przed nami LO XIII, LO II i LO V, to „Złotą Tarczę” mamy i my! Dziwnym wydaje nam się pomijanie w mediach tej informacji, podając jedynie najlepsze trzy szkoły w Szczecinie, a przemilczając miejsce 4., albowiem „Złota Tarcza” nie została przyznana honorowo, ale za konkretne wyniki, na które składa się trud, praca edukacyjna i wychowawcza nauczycieli oraz wysiłek uczniów. To także zasługa rodziców, którzy powierzają nam edukację swoich dzieci na tym etapie.

Radość z wyników. Gratulacje dla zwycięzców

Reklama

Ogłoszone w styczniu wyniki wspólnie komentują Maciej Muszyński – dyrektor szczecińskiego KLO oraz Magdalena Biskup – zastępca dyrektora placówki. – Rankingi, którym podlegają szkoły, służą nie tylko pozycjonowaniu placówki, ale przede wszystkim pokazują, jak duża odległość dzieli daną szkołę od szkół najlepszych w Polsce. Powinno to mobilizować szkoły do pracy i uczenia się od tych, którzy znajdują się przed nimi. Ranking Perspektyw uwzględnia nie tylko wyniki maturalne, które uczniowie danej szkoły uzyskują z przedmiotów zdawanych na poziomie podstawowym i rozszerzonym, ale także liczbę uczniów przystępujących do egzaminu rozszerzonego w stosunku do liczby wszystkich uczniów zdających maturę w danej szkole w danym roczniku. Ranking, co nie jest bez znaczenia, uwzględnia również pracę z uczniami, którzy chcą dodatkowo rozwijać swoje zainteresowani, czyli z tymi, którzy osiągają sukcesy w olimpiadach. Wynik rankingowy zależy więc od pracy z każdym uczniem – tym, który mimo braków chce zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, jak i tym, który wykazuje wybitne uzdolnienia w którejś z dziedzin nauki. W Szczecinie funkcjonuje wiele bardzo dobrych liceów. Cztery spośród nich to Złote Szkoły rankingu Perspektyw 2022. Gratulujemy szkołom, które znalazły się przed nami – XIII LO, II LO, V LO – są dla nas inspiracją i motywują nas do pracy nad tym, co możemy jeszcze poprawić. Niewątpliwie dużym sukcesem naszego liceum, jest zajęcie w Szczecinie 2. miejsca w rankingu olimpijskim, na co składa się wysiłek wyjątkowej młodzieży, która trafia do naszej szkoły i niezwykłych nauczycieli, którzy poświęcają swój czas i pasję na pracę z uczniami. „Rankingowanie”, czy chcemy czy nie, mobilizuje wszystkich do pracy, której efektem jest lepsze przygotowanie młodzieży do podjęcia nauki na wymarzonych kierunkach studiów.

Cieszymy się z naszego sukcesu. Tym bardziej, że jest to wynik, który powtarza się regularnie od kilku lat. Tytuł Złotej Szkoły jest dużym wyróżnieniem.

Uczniowie komentują

Aktualne wyniki rankingu Perspektyw nie pozostały bez echa wśród uczniów „Katolika”. Magda Możejko, uczennica 3 klasy zaznacza, jak pozytywnie na osiąganie dobrych rezultatów w nauce wpływa świetna współpraca nauczycieli z uczniami oraz krzewienie w szkolnej codzienności wartości chrześcijańskich: – Uczniowie zdają sobie sprawę z poziomu nauczania w naszej szkole. Jesteśmy dumni, że nasz wysiłek znajduje odzwierciedlenie w rankingach i opiniach społecznych. Wspólna praca uczniów i nauczycieli przynosi wspaniałe efekty. Oni wlewają w nas wiedzę, którą my przekuwamy w osiągnięcia, czym może poszczycić się szkoła. Widać wspólne poświęcenie w drodze na szczyty. Cieszy nas perspektywa, jak wiele różnych dróg możemy obrać po zakończeniu nauki w naszej szkole. Liceum nie tylko otwiera mnogość możliwości, ale wpaja nam również wartości, które czynią nas lepszymi. Jesteśmy wdzięczni, że nasza wspólna praca umożliwia nam osiąganie licznych sukcesów.

Uczeń 1 klasy Jakub Dołęga także dostrzega, jak cenna jest czytelna platforma współpracy między nauczycielami i uczniami, ułatwiająca podjęcie decyzji dotyczących przyszłości zawodowej: – Nie każdy uczeń liceum ma od początku sprecyzowane, czym chce się zająć w przyszłości, jednak bogata oferta szkoły pozwala znaleźć kierunek, w którym będziemy czuć się najlepiej. Wierzę, i już z perspektywy krótkiego czasu nauki w tych murach wiem, że nauczyciele rozbudzą w nas pasję i będziemy próbowali iść w kierunku, który nam wskażą, że pozwolą zauważyć realne możliwości odnalezienia się w dorosłym życiu. Moja szkoła to przede wszystkim miejsce, w którym pielęgnowane są ważne dla człowieka wartości. Większość z nas ma w sobie wiarę w Tego, który stworzył ten świat. A jeśli jej nie ma, to nosi w sobie przekonanie, że w tym miejscu, bardziej niż w innym, tego doświadczy. Wierzymy, że patron szkoły św. Maksymilian Maria Kolbe czuwa nad nami, czujemy Jego orędownictwo. Wybierając tę szkołę sugerowałem się przede wszystkim jej poziomem i rankingami, a po ostatnio opublikowanym, zdecydowanie podtrzymuję opinię, że jest to szkoła jedna z najlepszych. Wielu z nas uczestniczy w rozmaitych olimpiadach i konkursach. To, że w naszej szkole nauczyciele bardzo profesjonalnie do nich przygotowują, ma odzwierciedlenie w rankingu Perspektyw. Pojęcie „jedna z najlepszych” przejawia się nie tylko w wysokim poziomie nauczania. Wpływa też na to ciepła atmosfera, która panuje w szkole. Dyrekcja, nauczyciele, pedagodzy, tworzą grono ludzi z sercem na dłoni, dla których najważniejsze jest dobro ucznia. Pracownicy, którzy swoją postawą ubogacają wartość szkoły, są zawsze gotowi aby pomóc i stoją na straży tego, co zawiera w sobie określenie „szkoła katolicka”. Nie ma tutaj przysłowiowego „wyścigu szczurów”, niezdrowej rywalizacji, mimo to chcemy się uczyć i sięgać po najwyższe nagrody. Obok nauki cenimy sobie przede wszystkim relacje międzyludzkie, przejawiające się w codziennych, pięknych spotkaniach z drugim człowiekiem, zarówno z rówieśnikiem, jak i dorosłym. Chcę wierzyć, że po ukończeniu „Katolika” każdy z absolwentów będzie kierował się w życiu pięknymi wartościami, będzie umiał czynić dobro, ponieważ tego doświadczamy i tego uczymy się tutaj na co dzień.

Poprzeczka poziomu nauczania w szkołach średnich ustawiona jest wysoko. Wytrwałość, praca i determinacja pozwala jednak zbliżyć się do niej na tyle, by móc ją w efekcie przeskoczyć, czego szczecińskiemu „Katolikowi” z serca życzymy!

2022-01-25 11:45

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wyżej, głębiej i dalej. Wielkopostne zamyślenia

[ TEMATY ]

rekolekcje

katolickie liceum

księża katecheci

MJscreen

Rozważania prowadzą katecheci z katolickiego LO.

Rozważania prowadzą katecheci z katolickiego LO.

Księża katecheci z katolickiego LO przygotowali wielkopostne rozważania.

Katecheci Liceum Ogólnokształcącego im. św. Melchiora Grodzieckiego w Cieszynie ks. Tomasz Sroka i ks. Andrzej Kozubski publikują w internecie w każdą środę i piątek krótkie rozważania wielkopostne pt. „Wyżej, głębiej i dalej”. Kierują je m.in. do młodzieży i przyjaciół katolickiej placówki. Opierają je także o tematykę szkolną.
CZYTAJ DALEJ

Twórca pierwszej reguły

Niedziela Ogólnopolska 19/2023, str. 20

[ TEMATY ]

Św. Pachomiusz Starszy

commons.wikimedia.org

Św. Pachomiusz Starszy

Św. Pachomiusz Starszy

Ojciec Pustyni, ojciec monastycyzmu.

Urodził się w Esneh, w Górnym Egipcie. Jego rodzice byli poganami. Kiedy miał 20 lat, został wzięty do wojska i musiał służyć w legionach rzymskich w pobliżu Teb. Z biegiem czasu zapoznał się jednak z nauką Chrystusa. Modlił się też do Boga chrześcijan, by go uwolnił od okrutnej służby. Po zwolnieniu ze służby wojskowej przyjął chrzest. Udał się na pustynię, gdzie podjął życie w surowej ascezie u św. Polemona. Potem w miejscowości Tabenna prowadził samotne życie, jednak zaczęli przyłączać się do niego uczniowie. Tak oto powstał duży klasztor. W następnych latach Pachomiusz założył jeszcze osiem podobnych monasterów. Po pewnym czasie zarząd nad klasztorem powierzył swojemu uczniowi św. Teodorowi, a sam przeniósł się do Phboou, skąd zarządzał wszystkimi klasztorami-eremami. Pachomiusz napisał pierwszą regułę zakonną, którą wprowadził zasady życia w klasztorach. Zobowiązywał mnichów do prowadzenia życia wspólnotowego i wykonywania prac ręcznych związanych z utrzymaniem zakonu. Każdy mnich mieszkał w oddzielnym szałasie, a zbierano się wspólnie jedynie na posiłek i pacierze. Reguła ta wywarła istotny wpływ na reguły zakonne w Europie, m.in. na regułę św. Benedykta. Regułę Pachomiusza św. Hieronim w 402 r. przełożył na język łaciński (Pachomiana latina). Koptyjski oryginał zachował się jedynie we fragmentach.
CZYTAJ DALEJ

Wrocławskie Czytanie Edyty Stein

2025-05-09 18:30

Towarzystwo im. Edyty Stein

Salon Steinów w Domu Edyty Stein we Wrocławiu

Salon Steinów w Domu Edyty Stein we Wrocławiu

W salonie domu rodzinnego Steinów przy ul. Nowowiejskiej 38 odbędą się dwa spotkania, w trakcie których uczestnicy zmierzą się z dziełem Edyty Stein pt. „Drogi poznania Boga. Studium o Dionizym Areopagicie”.

Spotkania odbędą się 10 i 17 maja o godz. 10, pod okiem znawcy filozofii – ks. Bartłomieja Kota, duszpasterza akademickiego wrocławskiej „Maciejówki”. – Ponieważ bez odpowiedniego przygotowania łatwo można się zniechęcić do dzieł Edyty Stein, uczestnicy będą mieli szansę przez dwa warsztatowe spotkania przygotować się do owocnej lektury tekstu – mówi ks. Bartłomiej Kot.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję