Różne ekipy badaczy próbują odnaleźć ukryty rzekomo koło Wałbrzycha domniemany pociąg III Rzeszy, który miał między listopadem 1944 a styczniem 1945 r. jechać z Wrocławia do Wałbrzycha, ale jednak nigdy tam nie dotarł. „Złoty pociąg”, bo tak go obecnie nazwano, można oglądać w kłodzkim Minieurolandzie. W jego pancernych wagonach można zobaczyć zagrabione w czasie II wojny światowej dzieła sztuki oraz kosztowności, w tym również właśnie złoto. Oczywiście, pociąg, jak i jego zawartość zostały wykonane w miniaturze.
– Oryginały tych rzeczy miały ponoć zostać wywiezione do nieznanej kryjówki w okolicach Gór Sowich. Ale pociąg opancerzony dojechał do 65. kilometra (obecnie rejon Szczawienka), potem zjechał na boczny tor i zniknął bez śladu w tunelu. Chociaż samo istnienie tego pociągu nigdy dotychczas nie zostało potwierdzone, to krążące na ten temat legendy były inspiracją dla wielu poszukiwaczy skarbów, a dla nas stały się impulsem do budowy kolejnej makiety – powiedział „Niedzieli Świdnickiej” prezes kłodzkiego Minieurolandu Jarosław Ptaszkiewicz.
Warto dodać, że ten otwarty w lipcu bieżącego roku park miniatur może się już poszczycić wieloma osiągnięciami. Ostatnio np. Minieuroland został uznany za najlepszy produkt turystyczny w plebiscycie organizowanym przez Telewizję Sudecką. Z badań międzynarodowego portalu internetowego wyspecjalizowanego m.in. w turystyce wynika , że 96 proc. klientów, którzy odwiedzili dotąd kłodzki Minieuroland, było zadowolonych ze świadczonych w nim usług oraz zarekomendowałoby znajomym jego ofertę. Park odnosi także sukcesy na niwie… sportowej; promowana przez Minieuroland załoga Michał Tutak i Vanessa Smolak zdobyli pierwsze miejsce w klasie czwartej podczas rajdu samochodowego „Rally Masters” w Sobótce.
Paryskie muzeum Luwr jest w poniedziałek zamknięte z powodu zagrożenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Decyzja zapadła na wniosek pracowników obawiających się o swoje zdrowie. Trwa spotkanie dyrekcji z przedstawicielami załogi - poinformował rzecznik muzeum.
Muzeum było zamknięte dla zwiedzających także w niedzielę. Zdecydowało o tym zebranie pracowników, którzy postanowili nie otwierać tego dnia Luwru dla publiczności opierając się na prawie, które pozwala na niewykonywanie pracy, gdy istnieje poważne i bliskie zagrożenie dla zdrowia i życia.
Jasna Góra stała się ostatnim przystankiem na drodze Papieskiego Pociągu „Totus Tuus”. Pokonał on trasę Katowice-Częstochowa, aby 8 kwietnia, w dzień pogrzebu św. Jana Pawła II, przyjechać do jasnogórskiego sanktuarium. W Kaplicy Matki Bożej jego pasażerowie dziękowali za pontyfikat i życie papieża Polaka w 20. rocznicę śmierci.
- Ten specjalny pociąg został skonstruowany przez polskich kolejarzy, jako wyraz hołdu dla św. Jana Pawła II. Zatrzymywaliśmy się na 14 stacjach, w różnych miastach regionu śląskiego. Ten przejazd połączył pokolenia. Są wśród nas harcerze, uczniowie, seniorzy i włodarze miast. Wielu z pasażerów 20 lat temu, właśnie 8 kwietnia jechało na pogrzeb papieża Polaka - podkreślił ks. Piotr Larysz duszpasterz środowisk harcerskich, ale także wikariusz parafii św. Jadwigi w Chorzowie, która jest odpowiedzialna za organizację przejazdu. Zauważył, że ludzie choć na kilka minut przychodzili na stacje, aby zobaczyć pociąg, mieli w rękach papieskie flagi, transparenty, zagrały także lokalne orkiestry np. w Radzionkowie, aby również oddać cześć Ojcu Świętemu.
Jasna Góra stała się ostatnim przystankiem na drodze Papieskiego Pociągu „Totus Tuus”. Pokonał on trasę Katowice-Częstochowa, aby 8 kwietnia, w dzień pogrzebu św. Jana Pawła II, przyjechać do jasnogórskiego sanktuarium. W Kaplicy Matki Bożej jego pasażerowie dziękowali za pontyfikat i życie papieża Polaka w 20. rocznicę śmierci.
- Ten specjalny pociąg został skonstruowany przez polskich kolejarzy, jako wyraz hołdu dla św. Jana Pawła II. Zatrzymywaliśmy się na 14 stacjach, w różnych miastach regionu śląskiego. Ten przejazd połączył pokolenia. Są wśród nas harcerze, uczniowie, seniorzy i włodarze miast. Wielu z pasażerów 20 lat temu, właśnie 8 kwietnia jechało na pogrzeb papieża Polaka - podkreślił ks. Piotr Larysz duszpasterz środowisk harcerskich, ale także wikariusz parafii św. Jadwigi w Chorzowie, która jest odpowiedzialna za organizację przejazdu. Zauważył, że ludzie choć na kilka minut przychodzili na stacje, aby zobaczyć pociąg, mieli w rękach papieskie flagi, transparenty, zagrały także lokalne orkiestry np. w Radzionkowie, aby również oddać cześć Ojcu Świętemu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.