O niezwykłym odkryciu w katedrze w Reggio Emilia poinformował „Daily Mail”. Podczas rozpoczętej w 2008 r. renowacji zabytku w jednej z krypt odkryto blisko 300 dobrze zachowanych kości. Szybko przekazano je ekspertom z Uniwersytetu w Genui. Ci po żmudnych badaniach z dużym prawdopodobieństwem stwierdzili, że są to szkielety wczesnochrześcijańskich świętych - Chrysantusa i Darii, którzy zostali umęczeni ok. 283 r. po Chrystusie.
Ezio Fulcheri - szef zespołu ekspertów badających znalezisko podkreślił, że choć dowody nie są stuprocentowo pewne, to jednak prawdopodobieństwo, iż szkielety należą do świętych, jest bardzo wysokie. Włoscy specjaliści zaznaczyli, że kompletność ludzkich szkieletów świadczy o tym, iż musiały być bardzo czczone i przechowywane z wielką starannością. Po przeprowadzeniu testów DNA stwierdzono, że jeden z nich należy do kobiety w wieku ok. 20 lat, a drugi - do kilkunastoletniego chłopca. Odkryto również, iż obydwoje prowadzili zdrowy tryb życia, a to, że na kościach nie było znaku pracy fizycznej, świadczy, iż osoby te należały do wyższej klasy społecznej. Te wszystkie cechy pasują do historii chrześcijańskich męczenników, która przetrwała w ustnym i pisemnym przekazie aż po dziś dzień.
Jakiś czas temu na swoim profilu w mediach społecznościowych podzieliłam się jedną sytuacją – trudną niedzielną Mszą św. z moją 18-miesięczną córeczką. Mimo tego, że jedynie spacerowała ze mną za rękę po kościele, spotkałam się z przykrą uwagą na temat naszej obecności na Eucharystii.
To niełatwe doświadczenie w świątyni stało się impulsem do prawdziwie gorącej dyskusji. Okazało się, że podobne przeżycia do moich ma wielu rodziców, a temat obecności najmłodszych dzieci w kościele wzbudza ogromne emocje – od zrozumienia i wsparcia, aż po głosy zniecierpliwienia czy nawet krytyki. Ta dyskusja – która przeniosła się szybko poza jeden post – pokazuje, że pytanie: „czy miejsce małych dzieci jest w kościele?”, domaga się poważnej refleksji.
W Asyżu odsłonięto rzeźbę przedstawiającą bł. Carlo Acutisa klęczącego u stóp Chrystusa. Dzieło zostało wykonane z brązu przez znanego kanadyjskiego artystę Timothy’ego Paula Schmalza – informuje agencja SIR. To pierwsza rzeźba, która oddaje hołd przyszłemu świętemu z pokolenia millenialsów, który zostanie kanonizowany 7 września wraz z Pier Giorgio Frassatim.
Acutis, znany jako „influencer Boga”, wykorzystywał internet do szerzenia kultu Eucharystii, dokumentując eucharystyczne cuda z całego świata i ukazując, jak wiara może łączyć się z technologią. W rzeźbie Carlo trzyma laptopa, na którego ekranie widnieją kielich i patena – symbol tego, że za pomocą technologii ukazywał światu Najświętszą Eucharystię. Przy jego plecaku zawieszona jest także proca, którą artysta Schmalz interpretuje jako odniesienie „do Dawida stojącego naprzeciw Goliata: młodzieńca, który stawia czoło współczesnej kulturze świeckiej za pomocą narzędzi świata cyfrowego, a swoją siłę czerpie z filaru krzyża”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.