REKLAMA DZIECIOM - kolejna edycja charytatywnej akcji, organizowanej przez Telewizję Polską - udała się, jak zwykle. Dzięki reklamodawcom w wigilijnym bloku reklamowym zebrano 1 087 500 zł. W tym roku pieniądze z tej szczególnej akcji trafią do 93 placówek. Dochód podzielono między te placówki, które - zgodnie z zasadami - złożyły do 31 grudnia 2010 r. odpowiedni wniosek w Biurze Zarządu i Spraw Korporacyjnych TVP. W ramach 18. już edycji akcji do Telewizji Polskiej wpłynęło prawie 300 wniosków o darowiznę na łączną kwotę prawie 10 mln zł.
TVP POLONIA - z okazji swego 18-lecia - na 31 marca br. przygotowała specjalną oprawę dnia oraz wydanie programu „Polska24. Opinie”, który był poświęcony jubileuszowi. Gośćmi Agaty Konarskiej byli pomysłodawcy i twórcy pierwszego w Polsce programu telewizji dla zagranicy, m.in.: Barbara Borys-Damięcka, Janusz Zaorski i Witold Laskowski. Wspomnienia o tym, jak była tworzona TVP Polonia, jak zmieniała się antena polonijna TVP na przestrzeni lat, a także skąd wziął się pomysł na własny serwis informacyjny - były głównym tematem specjalnego wydania „Polska24. Opinie”.
6,6 MLN WIDZÓW towarzyszyło 26 marca br. Adamowi Małyszowi podczas jego benefisu w Zakopanem, który transmitowała TVP 1. Jedynka zdobyła wtedy 52,4 proc. udziałów rynku. Oznacza to, że ponad połowa osób oglądających w tym czasie telewizję wybrała transmisję z Zakopanego w TVP 1.
Nowa podstawa programowa nauczania religii w szkole mocniej pokazuje wartość wiary dla życia, kultury i wychowania - argumentuje w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial. Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP wskazuje, że dokument akcentuje relację wiary z nauką i wyzwaniami współczesności, a jednocześnie zachowuje integralny przekaz doktryny katolickiej. Nowe ujęcie ma być zrozumiałe i realne do realizacji na jednej godzinie tygodniowo, a lekcja religii - bardziej otwarta na pytania młodych w pluralistycznym świecie.
KAI: Na ile nowelizacja podstawy programowej jest kontynuacją linii wyznaczonej w dokumencie z 2018 r., a na ile przeorientowaniem ku nowym rozwiązaniom, kontekstom, wyzwaniom?
Troska o życie rodzinne nie jest kwestią sentymentu ani tradycji, lecz aktem odpowiedzialności za przyszłość Polski i Europy – czytamy w Słowie Rady Konferencji Episkopatu Polski ds. Rodziny o wartości rodziny w obliczu współczesnych wyzwań „Rodzina. Przyszłość, której nie wolno stracić”.
Członkowie Rady podkreślają, że obecnie rodzina staje wobec poważnych wyzwań. „Kryzys demograficzny nie jest abstrakcją statystyczną, lecz pytaniem o przyszłość narodu, o zdolność społeczeństwa do przekazywania życia, nadziei i odpowiedzialności. Współczesne rodziny mierzą się z niepewnością ekonomiczną, szybkim tempem życia, presją zawodową i narastającą samotnością. Trudno jest budować małżeństwo i wychowywać dzieci” – przyznają. Jednakże – dodają – „właśnie dlatego rodzina pozostaje największym źródłem siły społecznej, miejscem, w którym kształtuje się człowiek zdolny kochać, przebaczać i ponosić odpowiedzialność”.
Zapraszamy do obejrzenia trzynastego odcinka "Adwentowej Serii". Począwszy od 30 listopada, kiedy to przypada I Niedziela Adwentu, aż do 24 grudnia na kanale YouTube „Niedziela Wrocławska” każdego dnia dodawany będzie jeden odcinek.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.