W 2022 roku sprzedano na świecie ponad 35 milionów egzemplarzy Biblii
Po gwałtownym spadku na początku pandemii koronawirusa, w 2022 roku więcej ludzi niż w poprzednich latach weszło w posiadanie Biblii. W ubiegłym roku rozprowadzono 35,5 miliona egzemplarzy, o około trzy miliony więcej niż w roku poprzednim, poinformowało 10 sierpnia Niemieckie Towarzystwo Biblijne w Stuttgarcie powołując się na dane Światowej Federacji Towarzystw Biblijnych z siedzibą w Swindon w Anglii. W 2019 roku stowarzyszenie po raz pierwszy rozprowadziło ponad 40 milionów Biblii na całym świecie.
Według tych informacji udział cyfrowych wydań Biblii wzrósł do ponad jednej czwartej ogólnego nakładu w 2022 roku. Około 28 procent wszystkich sprzedanych pełnych Biblii zostało pobranych z Internetu.
„Statystyki dystrybucji Pisma Świętego” opracowywane corocznie przez Światową Federację Towarzystw Biblijnych uwzględniają jedynie dane liczbowe od wydawców i organizacji należących do tej Federacji. Jej sekretarz generalny, Dirk Gevers, powiedział, że „skuteczną dystrybucję” Biblii umożliwia ogólnoświatowa sieć 160 krajowych towarzystw biblijnych. Celem jest, aby Biblię mógł otrzymać każdy.
Wśród krajów, w których rozprowadzono największą liczbę nowych Biblii w 2022 roku były Brazylia (4,8 mln egzemplarzy), USA (2,6 mln) oraz Indie (2,5 mln). Godny zauważenia wzrost sprzedaży z 1,2 na 1,8 mln odnotowano poza tym w Chinach oraz w przeważająco buddyjskiej Kambodży, gdzie liczba sprzedanych egzemplarzy Biblii podwoiła się i wynosi 25 tys. egzemplarzy. Większość Biblii wydrukowano w języku hiszpańskim (5,8 mln), po angielsku (5,4 mln) i portugalsku (4,9 mln) a następnie po mandaryńsku (1,8 mln).
Po wizji Niewiasty obleczonej w słońce (Ap 12) i Wielkiej Nierządnicy dosiadającej szkarłatnej bestii (Ap 17) w kolejnym widzeniu Jan usłyszał tysiące tysiące okrzyków radości z powodu zaślubin Baranka i jego Oblubienicy (Ap 19,7). Motyw zaślubin użyty przez Jana jest chrześcijańską transpozycją biblijnej idei zaślubin Boga ze swoim ludem. W Starym Testamencie Oblubieńcem był Jhwh, oblubienicą zaś Izrael (zob. Pieśń nad Pieśniami; Iz 50; Oz 2). W Nowym Testamencie Oblubieńcem jest Chrystus, Oblubienicą - Kościół (zob. Mt 22; Mk 2; J 3). Zaślubiny oznaczają u Jana najgłębsze i nierozerwalne połączenie Chrystusa ze społecznością, którą nabył swoją krwią. Oblubienica Baranka odziana była w szaty z pięknego, czystego bisioru (Ap 19,8). Bisior to tkanina lniana, prosta w swej bieli. Lśniąca biel to barwa triumfu kontrastująca z wielobarwnym przepychem Wielkiej Nierządnicy z Ap 17,4. Symbol lśniącej szaty od razu otrzymuje wyjaśnienie autora: to czyny chrześcijan. Stanowią one nie tylko podstawę ich zbawienia, jednostkowej nagrody dla każdego, ale także „składają się” na szatę godową Oblubienicy (Ap 19,8: bisior bowiem oznacza czyny sprawiedliwe świętych). Następnie Jan zobaczył niebiańskie miasto: „I Miasto święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga, przystrojone jak oblubienica dla swojego męża zdobna w swe klejnoty” (Ap 21,2). Symboliczne gody weselne Baranka i Jego Oblubienicy-Kościoła to ostatni temat, zarówno w porządku logicznym księgi, jak i w porządku chronologicznym dziejów zbawienia, podjęty przez autora Apokalipsy. Oblubienica-Kościół występuje tu jako Nowe Jeruzalem. Ciekawe jest, że Oblubienica zstępuje z nieba. Kościół zaś tworzy się na ziemi. Egzegeci tłumaczą, że Jan ma tutaj na myśli ten Kościół, który już jest Kościołem triumfującym, idealnym. Ten obraz zaczerpnięty został z apokaliptyki żydowskiej, przede wszystkim z Księgi Ezechiela (Ez 40-48). Uwzględnia on w jednej syntezie zarówno perspektywę doczesną Kościoła, jak i wieczną. Ta wizja, w której Jan ujrzał zstępującą z nieba Oblubienicę i Miasto niebiańskie są pięknym zakończeniem Biblii, ponieważ przedstawiają spełnienie się obietnicy odkupienia, będącej tematem przewodnim całego Pisma Świętego.
Aż 50 proc. regularnie uczestniczących we mszach świętych przystępuje również do spowiedzi - sakramentu pokuty i pojednania. Napisał o tym francuski tygodnik katolicki „La Croix”. Badanie przeprowadzone przez instytut badawczy Ifop na zlecenie Bayard-La Croix wykazało, że 50 proc wiernych uczestniczących w cotygodniowych mszach św. w kraju przystępuje do spowiedzi.
W poprzednich latach nie zbierano żadnych danych, co uniemożliwia bezpośrednie porównanie. Wyniki badania Ifop zdają się przeczyć powszechnemu przekonaniu, że odsetek osób przystępujących do sakramentu pokuty i pojednania znacznie spada wśród katolików w krajach zachodnich.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.