12. edycja festiwalu Chrześcijańskie Granie już 23 kwietnia!
Już 23 kwietnia r. o godzinie 16:00 ruszy XII edycja Festiwalu Chrześcijańskie Granie. Gwiazdami tegorocznej edycji będą: Sezon na Czereśnie (Debiut 2022) oraz BeU (Non Stop CCM). Na scenie Dobrego Miejsca na warszawskich Bielanach zobaczymy 5 najlepszych wykonawców, którzy zmierzą się o miano Debiutu 2023. Festiwal w tym roku odbędzie się w ramach XXVIII Targów Wydawców Katolickich.
Chrześcijańskie Granie to największy i najbardziej zróżnicowany festiwal promujący młodą scenę muzyki chrześcijańskiej w Polsce. Niezwykle rodzinna atmosfera, zaangażowanie i wysoki poziom wykonawców sprawiają, że z roku na rok poszerza się grupa odbiorców wydarzenia. Poza publicznością, która znajdzie się na sali Dobrego Miejsca tysiące osób będzie mogło oglądać festiwal poprzez transmisje na stronie www.fabrykakoncertow.com.pl
Festiwal Chrześcijańskie Granie jest organizowany od 2011 roku. Wydarzenie ma zawsze miejsce w Warszawie, m. in. na scenie Areny Ursynów, w Parku Sowińskiego czy w Katolickim Centrum Kultury DOBRE MIEJSCE. Do tej pory, podczas Chrześcijańskiego Grania, zaprezentowało się kilkudziesięciu artystów z całego kraju. Wśród nich byli debiutanci: Muode Koty, Soudarion, StronaB, Albo i Nie, ale także gwiazdy muzyki z dobrym przesłaniem: Gospel Rain, Antonina Krzysztoń, Arkadio czy ks. Jakub Bartczak. Artyści występujący na festiwalu prezentują różne gatunki muzyczne od popu, rocka, hip-hop po poezję śpiewaną.
Festiwal Chrześcijańskie Granie jest organizowany przez: „Chrześcijańskie Granie”, Katolickie Centrum Kultury “Dobre Miejsce” i Agencję Koncertową “PROCULTURE”.
Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na: Zobacz
Już po raz XXVII w Wieluniu odbył się Przegląd Piosenki Religijnej Dawid 2019. OD roku 2008 jego organizatorami są wieluńskie szkoły katolickie SPSK. Od kilku lat Przegląd składa się z dwóch części. W pierwszej, adresowanej do najmłodszych uczestników („Dawidek”), wystąpiło 21 uczestników indywidualnych i grupowych (łącznie 155 dzieci), w drugiej, adresowanej do młodzieży starszej, zaprezentowało się 16 uczestników indywidualnych, duetów i grup (razem 90 osób). W obydwu kategoriach występowali soliści, duety, tria, zespoły. Łącznie na scenie zaprezentowało się 245 wykonawców z Wielunia, Dąbrowy, Czernic, Naramic, Szynkielowa, Kadłuba, Czarnożył, Drobnic, Bieńca oraz z miejscowości Chojny i Strugi.
Część pierwsza „Dawidek” to wspaniała zabawa i radosne chwalenie Boga przez wykonawców, opiekunów i rodziców. Tu nie było potrzebne jury. Wszyscy wykonawcy zostali uhonorowani I miejscem i tytułem zwycięzcy, co po zakończeniu festiwalu ogłosiła dyrektor Anna Przybylska.
Kilka dni przed rozpoczęciem konklawe kard. Gerhard Müller, były prefekt Kongregacji Nauki Wiary i nadzieja konserwatywnych katolików na całym świecie, udzielił wywiadu Adamowi Sosnowskiego z wydawnictwa Biały Kruk. Kard. Müller nawiązał do wielu kluczowych kwestii dotyczących wyboru papieża – kim powinien być nowy biskup Rzymu oraz jaki będzie jego stosunek do pontyfikatu Franciszka.
Kardynał odniósł się jednak także do wyzwań stojących przed Kościołem globalnie – i doskonale jest zorientowany w tym, co się dzieje w Polsce. Krytykował antydemokratyczne działania rządu Donalda Tuska, a jego działania wobec księży nazwał wprost – torturą. I co najważniejsze – te kwestie przedstawiane są na obradach kardynałów i mają istotny wpływ na konklawe!
Premierowe wykonanie Oratorium dla Rodzin „Żywy obraz Tajemnicy” miało miejsce 4 maja w Bazylice Archikatedralnej Świętej Rodziny w Częstochowie. Muzykę do libretta napisanego przez s. Miriam od Jezusa OCD skomponowali Piotr Pałka i Paweł Bębenek, którzy podczas koncertu poprowadzili Zespół Kameralny Filharmonii Częstochowskiej wraz z czterema połączonymi chórami: Voce Angeli i Animabile z Krakowa, Cantate Deo z Opola, i Chór Środowisk Twórczych z Częstochowy. Partie solowe zaśpiewali: Joanna Klin, Magdalena Este, Andrzej Lampert i Marcin Wasilewski-Kruk, a narratorem był częstochowski aktor Adam Hutyra.
Piękna atmosfera, która towarzyszyła podczas koncertu, była dowodem na duchowe zaangażowanie wykonawców, którzy identyfikowali się z treścią oratorium. – Tak naprawdę było to święto rodziny, a jednocześnie moment, kiedy poprzez ten utwór, wszystkie dźwięki jakie skomponowałem, zawierzaliśmy Matce Bożej nasze rodziny i rodziny tych wszystkich, którzy doświadczają różnych trudności, utraty dziecka albo starają się o potomstwo. I taka była intencja, aby w artystyczny sposób oddać Panu Bogu chwałę i ogarnąć modlitwą tych wszystkich, którzy tego potrzebują – wyjaśnia Piotr Pałka. Paweł Bębenek z kolei podkreśla, że utwór niósł za soba słowo w sensie logos. – I myślę, że w pełni to się udało, zarówno w warstwie lirycznej jak i instrumentalnej, za co jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim naszym przyjaciołom, którzy pomagali w przygotowaniu koncertu – dodaje kompozytor.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.