Wiele osób oglądało film Mimi Leder „Podaj dalej” („Pay it forward”) na podstawie powieści Catherine Ryan Hyde. Film poruszał uczucia, a jednocześnie był bardzo pouczający. Główny bohater, młody chłopiec (w jego roli Haley Joel Osment) wyciąga pomocną dłoń do trzech osób i przekazuje im ważny sekret. Uczy ich, żeby oni pomogli kolejnym trzem osobom. W ten sposób powstaje łańcuszek dobra (tytułowy „Podaj dalej”). Sekret wędruje przez świat i zatacza kręgi dobra.
Formacja Ruchu Światło-Życie w dużej mierze opiera się na tym schemacie - otrzymywania i przekazywania dalej skarbu wiary. Przez pierwsze lata formacji człowiek odkrywa dar osobistej relacji z Jezusem i swoje miejsce we wspólnocie Kościoła. Po II stopniu formacji oazowej następuje moment „podawania dalej”. Oazowicz powinien być już na tyle dojrzały, aby umieć się dzielić tym, co otrzymał z innymi osobami. Staje się animatorem, tym który ożywia, animuje innych i przekazuje dalej.
Dla pogłębienia zdolności bycia animatorem została przeprowadzona w ferie w Płocku na terenie par. św. Maksymiliana na Górkach tygodniowa szkoła animatora. Zawierała w sobie elementy wiedzy teoretycznej i praktycznej. Z wiedzy teoretycznej podstawą były wykłady z biblistyki, mariologii, liturgiki, psychologii oraz historii Ruchu Światło-Życie. W części praktycznej odbyły się ćwiczenia psychologiczne i integracyjne, zajęcia teatralne, taneczne i praca w grupach. Klamrą skupiającą wszystkie zajęcia była odprawiana każdego dnia Eucharystia, a także osobista modlitwa, zwana namiotem spotkania.
W zajęciach szkoły animatora uczestniczyli oazowicze z parafii św. Maksymiliana w Płońsku, parafii św. Franciszka w Ciechanowie, parafii Matki Bożej KP w Mławie, parafii św. Urbana w Baboszewie, oraz z Płocka z parafii św. Królowej Jadwigi, Świętego Krzyża i św. Jana Chrzciciela. Jest nadzieja, że nowi animatorzy będą z nowym zapałem animować swoje grupy i wspólnoty i przekazywać dalej skarb wiary.
Premier Donald Tusk podjął decyzję, że szefowie służb specjalnych mają zakaz spotykania się z prezydentem - oświadczył prezydent Karol Nawrocki w reakcji na zarzuty premiera o blokowanie nominacji oficerskich w służbach. Jak powiedział, jego spotkania z szefami służb w tej sprawie zostały odwołane.
Premier Tusk zamieścił w piątek na portalu X nagranie, w którym zarzucił prezydentowi, że ten zablokował nominacje na pierwszy stopień oficerski 136 przyszłych oficerów Służby Kontrwywiadu Wojskowego i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Jak ocenił, to „dalszy ciąg wojny prezydenta z polskim rządem”.
W świecie „pozbawionym nadziei” stare i nowe uzależnienia „wpływają na zachowanie i codzienne życie”. Mówił o tym Leon XIV w wideoprzesłaniu na zorganizowaną przez włoski rząd VII Krajową Konferencję nt. Uzależnień, jaka odbywa się 7 i 8 listopada w Rzymie. Papież zwrócił uwagę, że uzależnienia stały się obsesją, gdyż wielu młodych ludzi nie potrafi „odróżniać dobra od zła”. Konieczne jest więc „wpajanie wartości duchowych i moralnych młodym pokoleniom, aby zachowywały się jak ludzie odpowiedzialni”
„W ostatnich latach do narkomanii i uzależnień od alkoholu, które nadal są powszechne, dołączyły nowe formy: coraz częstsze korzystanie z internetu, komputerów i smartfonów wiąże się nie tylko z wyraźnymi korzyściami, ale także z nadmiernym używaniem, które często prowadzi do uzależnień z negatywnymi konsekwencjami dla zdrowia, związanymi z kompulsywnymi grami, hazardem, pornografią i niemal stałą obecnością na platformach cyfrowych” - analizował Ojciec Święty, wskazując, że „obiekt uzależnienia staje się obsesją, wpływając na zachowanie i codzienne życie”. Jest to „najczęściej objawem psychicznego lub wewnętrznego dyskomfortu jednostki oraz społecznego zaniku wartości i pozytywnych odniesień, zwłaszcza u nastolatków i młodych ludzi”.
12 listopada 2025 r. podczas bezpłatnego webinaru pt. „Reforma szkoły – ciąg dalszy. Wysłuchaj – przemyśl – zareaguj!” przedstawione zostaną zmiany w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych, jakie przygotowuje MEN oraz czym jest „Reforma26. Kompas Jutra” i jakie konsekwencje może ona przynieść.
Likwidacja prac domowych, ograniczanie liczby lekcji religii, zamiana przedmiotu „wychowanie do życia w rodzinie” na jeszcze nieobowiązkową „edukację zdrowotną”, obniżanie wymagań – to tylko niektóre z postulatów, które już zostały wprowadzone w życie przez minister Barbarę Nowacką. Wielu uczniów, rodziców i nauczycieli z niepokojem obserwuje te gwałtowne i wprowadzane bez potrzebnych badań, a jedynie z pobudek ideologicznych, zmiany. Codziennie możemy usłyszeć o kolejnych pomysłach Ministerstwa Edukacji Narodowej, które nie uspokajają sytuacji, ale powodują jeszcze większy zamęt i „zmęczenie tematem” obywateli, którzy nie są związani z oświatą. Większość Polaków nie wie, że kolejne niebezpieczne „nowości” już są przygotowane, aby w najbliższych latach odmienić, niestety w sposób wadliwy, edukację w naszym kraju.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.