Reklama

Przy eucharystycznym stole

Liturgia Eucharystyczna - Obrzędy Komunii św.

„Kościół zaleca wiernym, którzy uczestniczą we Mszy św., aby przyjmowali z należną dyspozycją także Komunię św., zobowiązując ich do tego przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym”.
(Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego, 290)

Niedziela toruńska 42/2005

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wsłuchując się w słowa Katechizmu, musimy dokładnie zrozumieć znaczenie zwrotów: Kościół zaleca - Kościół zobowiązuje. Wsłuchując się bowiem w słowa Jezusa i w całe nauczanie Kościoła, widzimy wyraźnie, że częsta Komunia św. powinna stać się zwyczajną praktyką ludzi wierzących. Zobowiązanie, które płynie z przykazania kościelnego, by przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym, przyjąć Komunię św., nie jest niczym innym jak ukazaniem niezbędnego minimum, bez którego trudno mówić o praktykowaniu (mówimy tu o osobach, które mogą bez żadnych przeszkód przystąpić do spowiedzi i Komunii św.; inna jest sytuacja małżeństw niesakramentalnych, które na pewnym etapie życia straciły taką możliwość). Częsta Komunia św. nie jest znakiem nadzwyczajnej pobożności, lecz wyrazem normalności życia chrześcijańskiego. Być w stanie łaski uświęcającej, to być gotowym na spotkanie z Bogiem.
Czasami zadaję sobie pytanie, czy wobec tego wszystkiego, co robi dla mnie Bóg, wszystkich Jego darów, ogromu cierpienia Jego Jedynego Syna, jest czymś nadzwyczajnym z mojej strony zadbać o regularną spowiedź i częstą Komunię św.? Może warto zastanowić się nad tym, czy nie stać mnie na to, by w ten sposób odpowiedzieć Panu Bogu miłością na miłość. Bo przecież Jego nieustająca obecność w Najświętszym Sakramencie jest znakiem miłości. Moją odpowiedzią może być tylko przyjęcie tego daru - co w pełni będzie się wyrażać w przyjęciu Komunii św. Czy nie stać mnie na ten, jakże mały, dar?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2005-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Rozważanie do Słowa Bożego: Tylko Bóg jest ostatecznym „miejscem” człowieka

2025-11-24 21:00

[ TEMATY ]

Ks. Krzysztof Młotek

Glossa Marginalia

Jerozolima – Kościół św. Piotra in Gallicantu[/fot. Grażyna Kołek

Sny Nabuchodonozora są sceną teologii dziejów. Król widzi ogromny posąg. Głowa ze złota, piersi i ramiona ze srebra, brzuch i biodra z brązu, nogi z żelaza, stopy z żelaza zmieszanego z gliną. Daniel, natchniony przez Boga, tłumaczy, że złota głowa to sam Nabuchodonozor. Po nim przyjdą kolejne królestwa, coraz twardsze, ale coraz bardziej kruche. Ostatni etap, żelazo z gliną, to mieszanina siły i niestabilności. W tym momencie „kamień odłączony nie ręką ludzką” uderza w posąg, kruszy go, a sam staje się górą, która wypełnia ziemię. Tradycja widziała w tym kamieniu Mesjasza i królestwo Boga.
CZYTAJ DALEJ

Papież: na Ukrainie konieczne jest zawieszenie broni, jest zbliżenie w dialogu

2025-11-25 22:24

[ TEMATY ]

VATICAN NEWS

Papież Leon XIV

Vatican Media

Dążąc do jedności w wierze chrześcijanie mogą dać świadectwo wobec świata i w ten sposób przyczynić się do budowania pokoju – powiedział Ojciec Święty podczas spotkania z dziennikarzami przed Pałacem Apostolskim w Castel Gandolfo, gdzie Papież udał się na jednodniowy odpoczynek. Na dwa dni przed podróżą do Turcji i Libanu ponownie zaapelował o pokój na Bliskim Wschodzie.

Podczas spotkania z dziennikarzami najwięcej uwagi Leon XIV poświęcił swej pierwszej podróży apostolskiej. „Bardzo się cieszę, że mogę odwiedzić Liban – powiedział. – Moje przesłanie to słowo pokoju, słowo nadziei, zwłaszcza w tym Roku Jubileuszowym, poświęconym nadziei. Cieszę się, że będę mógł pozdrowić cały naród”.
CZYTAJ DALEJ

Czujność jest podstawową postawą chrześcijanina

2025-11-26 12:26

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Karol Porwich/Niedziela

Czuwać nie oznacza „nic nie robić”. Kto czuwa, nie stoi w miejscu, w bezruchu. On rośnie. Kiedy wierzący czuwa, to znaczy, że nie śpi, nie poddaje się znudzeniu i nie ulega rozproszeniom.

Jezus powiedział do swoich uczniów: «Jak było za dni Noego, tak będzie z przyjściem Syna Człowieczego. Albowiem jak w czasie przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali aż do dnia, kiedy Noe wszedł do arki, i nie spostrzegli się, aż przyszedł potop i pochłonął wszystkich, tak również będzie z przyjściem Syna Człowieczego. Wtedy dwóch będzie w polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony. Dwie będą mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, druga zostawiona. Czuwajcie więc, bo nie wiecie, w którym dniu Pan wasz przyjdzie. A to rozumiejcie: Gdyby gospodarz wiedział, o jakiej porze nocy nadejdzie złodziej, na pewno by czuwał i nie pozwoliłby włamać się do swego domu. Dlatego i wy bądźcie gotowi, bo o godzinie, której się nie domyślacie, Syn Człowieczy przyjdzie».
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję