Młoda realizatorka francuska Eleonore Faucher swój pierwszy film długometrażowy Jedwabną opowieść poświęciła przeżyciom młodej dziewczyny, która - osamotniona w dramatycznych chwilach - znajduje pociechę i wsparcie u kobiety zajmującej się haftowaniem tkanin dla domów mody.
Na początku utworu poznajemy 17-letnią Claire, samotną dziewczynę pracującą w supermarkecie i z trudnością przeżywającą swoje wyobcowanie. Właściwie nikt, nawet matka, nie interesuje się jej losem. Dopiero przypadkowa ciąża sprawia, że dziewczyna zaczyna inaczej myśleć o sobie. Rzuca posadę w sklepie i zaczyna pracować u pani Melikian, francuskiej Ormianki, zarobkującej wyszywaniem pięknych haftów na tkaninach.
Claire czuje się w końcu komuś potrzebna i doceniana. Reżyserka filmu kreując subtelne obrazy i nastroje pokazuje, że bohaterka stopniowo akceptuje siebie i macierzyństwo. Autorka nie prezentuje natrętnych ani egzaltowanych uczuć, sugeruje natomiast głębokie i pozytywne emocje. Akceptacja macierzyństwa przez Claire wynika z dojrzewania dziewczyny i staje się zarazem akceptacją jej kobiecości.
Ten subtelny i głęboki film zawiera mnóstwo obserwacji obyczajowych z życia francuskiej prowincji. Jednocześnie odczuwamy tu autentyczny nastrój poetycki. Autorka nakręciła film o przyjaźni dwóch kobiet bez skrajnej feministycznej ideologii. W Jedwabnej opowieści nie ma żadnej agresji ideowej, znajdujemy tu natomiast bogatą warstwę psychologiczną i moralną refleksję nad ludzką samotnością, wyobcowaniem i pragnieniem macierzyństwa.
Archidiecezja paryska zabiega o zachowanie darmowego wstępu do katedry Notre-Dame. We Francji wstęp do miejsc kultu jest darmowy. Abp Ulrich podkreśla, że pomimo swych walorów turystycznych katedra jest przede wszystkim miejscem kultu, a nawet ci, którzy wchodzą do niej jako turyści, wewnątrz często stają się pielgrzymami, a nawet doświadczają prawdziwego nawrócenia.
Metropolita Paryża opowiada, że posługujący w katedrze kapłani na co do dzień spotykają się z takimi przypadkami. Podchodzą do nich ludzie i pytają się, jak można zostać chrześcijaninem?
Fenomen francuskiego kina religijnego wreszcie zobaczą polscy widzowie. Głośny film „Najświętsze serce” („Sacré Coeur”) – produkcja, która we Francji stała się sensacją i nieoczekiwanym przebojem box office’u – wejdzie do polskich kin 20 lutego 2026 r. Dystrybutorem jest Rafael Film.
„Najświętsze serce”, wyreżyserowane przez Sabrinę i Stevena Gunnell, zaskoczyło francuską branżę filmową już w pierwszym tygodniu wyświetlania: uzyskało najlepszy od 2021 r. wynik liczby widzów na jedno wyświetlenie. Mimo skromnego budżetu i braku znanych nazwisk film przyciągnął tłumy – przed kinami ustawiały się kolejki, a widzowie opuszczali seanse głęboko poruszeni. Dodatkowej rozgłosu dodały kontrowersje: zakaz ekspozycji plakatów w metrze i na dworcach czy odwołanie seansów w Marsylii tylko zwiększyły zainteresowanie publiczności. W kilka tygodni film obejrzało ponad 400 tys. widzów.
Radio Maryja stało się dla rodaków w kraju i na całym świecie wiarygodnym głosicielem prawdy, jedności i wierności – napisał prezydent Karol Nawrocki w liście z okazji 34. rocznicy powstania rozgłośni.
Rocznicowe uroczystości odbyły się w hali sportowej w Toruniu. Mszy świętej przewodniczył były prefekt Kongregacji Nauki Wiary kard. Gerhard Müller, a wzięło w niej udział kilkunastu arcybiskupów i biskupów. Kardynał w homilii mówił, że Radio Maryja to głos, który budzi sumienia i umacnia w wierze.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.