Reklama

Komentarze

Związek Nauczycielstwa przeciwko nauczycielom

[ TEMATY ]

komentarz

nauczyciel

Artur Stelmasiak

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Dlaczego ZNP tak uparcie zwalcza jedną grupę nauczycieli, aby "pomóc" drugiej? Związek zawodowy, który powinien dbać o pracowników oświaty po prostu jej szkodzi.

Od pewnego czasu przyglądam się polityce Związku Nauczycielstwa Polskiego. Zainteresowało mnie zwłaszcza ich stanowisko ws. przymusu szkolnego dla 6-latków. Przecież ukazało się wiele raportów mówiących o tym, że szkoły są nieprzystosowane, a przymus może zaszkodzić niektórym dzieciom. Według tego, co udało mi się wywnioskować z analizy komentarzy na stronach dla nauczycieli, to 90 proc. tego środowiska była przeciwko reformie PO.

Jednak reforma została wprowadzona przy cichym wsparciu i aprobacie Związku Nauczycielstwa Polskiego. Gdyby związek wówczas protestował, to penie dziś nie byłoby zamieszania z odkręcaniem tej niechcianej i nieudanej reformy.

Prawie nikt nie mówi tego wprost, a krzyczeć o tym powinny zwłaszcza związki zawodowe... Powinny krzyczeć, że reforma edukacji na siłę wprowadzana przez rząd Platformy Obywatelskiej polegała nie tylko na obniżeniu wieku szkolnego, ale przede wszystkim na oszczędności. Efektem reformy, a może nawet głównym jej celem miało być obniżenie kosztów systemu edukacji, a w dłuższej perspektywie zmniejszenie ilości etatów nauczycielskich w całym systemie przedszkolno-szkolnym. Dzieci miały iść szybciej do szkoły w wieku 6 lat, aby szybciej wejść na rynek pracy. Jednocześnie zakazano m. in. nauki pisania i czytania w najstarszych grupach przedszkolnych. Obecnie ZNP broni reformy, której celem było zmniejszenie ilości dzieci w całym systemie edukacji, a więc również mniejsza byłaby liczba nauczycielskich etatów.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Teraz przewodniczący ZNP Sławomir Broniarz mówi o zwolnieniach nauczycieli z powodu cofnięcia reformy. Chciałbym więc zapytać: Gdzie on był, gdy wprowadzono reformę, która sztucznie napompowała roczniki klas pierwszych. Gdzie był obrońca nauczycieli, gdy kilka lat temu masowo kasowano zerówki szkolne, gdzie też pracowali nauczyciele?

Reklama

Najgorszy w tym wszystkim jest jednak fakt, że ZNP broniąc nauczycieli w szkołach, atakuje nauczycieli wychowania przedszkolnego. Przypomnę, że nauczyciele w przedszkolu są tak samo zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela, maja takie same specjalistyczne wykształcenie i nie są w niczym gorsi od nauczycieli klas początkowych w szkołach.

Obserwując poczynania ZNP dochodzę do wniosku, że związkowi wcale nie chodzi o dobro nauczycieli i systemu oświaty. Szefostwo ZNP zamiast bronić nauczycieli i kibicować rządowi w tym, że likwiduje nadmiar biurokracji i chce przywrócić autorytet tego zawodu, uprawia swoje gierki polityczne. Nie mogę bowiem pojąć dlaczego Przewodniczący Sławomir Broniarz nakłania nauczycieli, aby uczestniczyli w demonstracjach Komitetu Obrony Demokracji. Co ciekawe, zastosowano tak przewrotną i wyssaną z palca argumentację nauczycielskiego buntu, że nie warto jej nawet cytować.

Okazało się jednak, że nauczyciele nie są tak głupi, jak się szefostwu ZNP wydaje. Prezes Broniarz poniósł więc sromotną klęskę. Pamiętam, jak przemawiając wśród liderów opozycji na demonstracji KOD, szukał badawczym wzrokiem nauczycielskich transparentów... Ja też się wówczas rozglądałem i nie zauważyłem, ani jednego.

2016-06-24 15:28

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Anna Jenke – wzór nauczyciela i wychowawcy

Niedziela przemyska 20/2021, str. I

[ TEMATY ]

nauczyciel

Anna Jenke

Bartosz Płoński

Pomnik Anny Jenke w jarosławskim opactwie

Pomnik Anny Jenke w jarosławskim opactwie

Kim była Anna Jenke? Określa się ją jako charyzmatyczną, wielce uzdolnioną pedagog, wspaniałą wychowawczynię młodzieży, jarosławską nauczycielkę.

Zawód nauczycielski, który określała jako służbę, pełniła w okresie ostrego reżimu komunistycznego, w latach 1950-75, kiedy to ideały wychowawcze oparte na odwiecznych i wypróbowanych wartościach chrześcijańskich i zarazem patriotycznych, zderzały się mocno z ideologią narzuconą przez światopogląd marksistowski. Konsekwencje tego były wprost dramatyczne. Pojawił się wówczas konflikt dotykający każdego polskiego nauczyciela i wychowawcę, a także uczniów. Komunistyczne władze oświatowe stosowały metodę zakłamania, wkrótce doszło do dewaluacji autorytetu osoby nauczyciela i wychowawcy. Strach i represje paraliżowały normalne nauczanie w szkołach. W tym zakłamaniu dochodziło do łamania sumień nauczycieli. Niektórzy nauczyciele nie poddawali się indoktrynacji, trwali przy swoich przekonaniach i zasadach moralnych, bez względu na reakcje komunistycznych władz oświatowych i konsekwencje.

CZYTAJ DALEJ

Matura: bunt i jego konsekwencje lub relacja z drugim człowiekiem - tematy rozprawki

2024-05-07 13:29

[ TEMATY ]

matura

PAP/Lech Muszyński

"Bunt i jego konsekwencje dla człowieka" lub "Jak relacja z drugą osobą kształtuje człowieka?" - takie tematy rozprawki do wyboru były - według maturzystów - na egzaminie z języka polskiego na poziomie podstawowym w nowej formule.

Tematy te podali PAP po wyjściu z egzaminu maturzyści z XVIII Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Zamoyskiego w Warszawie.

CZYTAJ DALEJ

Łódź: "Poznajmy się" - wydarzenia dla osób stanu wolnego

2024-05-08 13:00

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Archiwum prywatne

W tańcu, przy ognisku, na wspólnej modlitwie, przy kawie, przy grach, na spacerze... organizatorzy wymieniają jednym tchem możliwe sposoby poznawania się ludzi. Od pomysłu i własnej potrzeby serca zrodziło się konkretne działanie: przez ostatni rok zorganizowanych zostało siedem wydarzeń, a kolejne - zabawa taneczna - odbędzie się 25 maja na łódzkim Widzewie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję