Reklama

Temat tygodnia

„Królestwo moje nie jest z tego świata”

Niedziela płocka 47/2003

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wobec Piłata i mieszkańców Jerozolimy Jezus złożył jasną deklarację: „Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu” (J 18, 37).
Nie uwierzyli Jego słowom, a o czynach, które je potwierdzały, woleli zapomnieć. Byli jak skała, która nie przyjmuje ziarna lub jak oset, który udaremnia jego wzrost. Wobec arcykapłana zawołali nawet: „On (Jezus) zbluźnił! Czyż jeszcze potrzebujemy świadków?” (por. Mt 26, 65). A przed Piłatem dodali: „Na krzyż, ukrzyżuj go! Poza Cezarem nie mamy króla” (J 19, 15).
Tak wołali ci, którzy wierzyli skądinąd, że jedynym królem Izraela jest tylko Bóg. A Boży Syn, pojmany i wydany w ręce Rzymian, mówi jeszcze, że Jego królestwo nie jest z tego świata. Tłum zrozumiał zapewne, że Jezus mówi o sobie samym jako Królu Izraela i Bogu tego narodu. Okrzyknął Go bluźniercą.
Ludzie pozwalają, by ich serca zaślepiła nienawiść. W każdym z nas spełnia się tajemnica „zatkania uszu” czy zagłuszania wyrzutów sumienia.
„Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu” - to także słowa Jezusa wówczas wypowiedziane. Gdyby usłuchano Jego głosu, nie doszłoby do morderstwa popełnionego w majestacie prawa.
Gdy dziś obchodzimy uroczystość Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata, szczególnego znaczenia nabierają Jego słowa wskazujące na konieczność słuchania Ewangelii. Słowa Syna Bożego zdolne są zaprowadzić ład w ludzkich sercach, a tym samym przynieść pokój światu. Jest tylko jeden warunek: nie wolno zamykać przed nimi serc i starać się wprowadzać je w czyn. Wówczas królestwo Boże będzie w nas, a przez nas - w świecie, bo będzie w nim więcej życzliwości i dobroci.
W listopadzie częściej zatrzymujemy się przy mogiłach naszych zmarłych. Szczególnie w pierwsze dwa dni tego miesiąca i w uroczystość Chrystusa Króla pada na nie światło zmartwychwstania. Jezus, który umarł, zmartwychwstał jako pierwszy spośród tych, co pomarli. W Nim wszyscy będą ożywieni. „Kto żyje i wierzy we Mnie, nie umrze na wieki” (J 11, 26) - zapewnia.
Przy mogiłach zmarłych (a są one świadectwem jedynie śmierci ich ciał) modlimy się o życie dla nich. Prosimy, by mieli udział w wiecznym królestwie Boga - w niebie. Ono zaczyna się na ziemi w sercach ludzi przyjmujących słowo Zbawiciela, ale pełnię osiąga „w krainie życia”, w której ogląda się Boga twarzą w twarz.
To dobrze, że królestwo, o którym mówi Jezus, nie jest z tego świata, bo inaczej - na tym świecie by się kończyło. I już nie byłoby mowy o żadnej przyszłości. Dobrze, że ziemia jest tylko początkiem królestwa, czyli życia, które trwa na wieki.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Ocena: +4 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nowenna do Dzieciątka Jezus

[ TEMATY ]

modlitwa

nowenna

Dzieciątko Jezus

Karol Porwich/Niedziela

Nowenna odmawiana przed Świętami, może pomóc nam lepiej przygotować się na ten wyjątkowy czas Bożego Narodzenia. Niech tegoroczne świętowanie będzie wypełnione Bożą Miłością. Nowennę do Dzieciątka Jezus odmawiamy przed uroczystością (16-24 grudnia) lub w okresie Bożego Narodzenia.

Przyjdź, Panie Jezu
CZYTAJ DALEJ

Watykan/ Papież: słowa wiary są wciągane do walki politycznej i błogosławienia nacjonalizmu

2025-12-18 11:36

[ TEMATY ]

Światowy Dzień Pokoju

Leon XIV

PAP/EPA/ANGELO CARCONI

Papież Leon XIV przestrzegł przed konsekwencjami dominującej na świecie logiki konfrontacji, strachu i dominacji siły. W swoim pierwszym orędziu na Światowy Dzień Pokoju odnotował, że także słowa wiary są wciągane do walki politycznej i „błogosławienia nacjonalizmu”.

Światowy Dzień Pokoju będzie obchodzony 1 stycznia pod hasłem „Pokój z wami wszystkimi. W kierunku pokoju nieuzbrojonego i rozbrajającego”.
CZYTAJ DALEJ

Znaki ingresu. Jakie szaty i przedmioty towarzyszą objęciu posługi biskupa krakowskiego?

2025-12-18 21:39

[ TEMATY ]

Metropolita krakowski

Kościół krakowski

Mazur/episkopat.pl

Kraków

Kraków

Ingres biskupa do katedry to nie tylko uroczyste wejście i historyczna oprawa, ale przede wszystkim wydarzenie ściśle liturgiczne, w którym Kościół przyjmuje swojego pasterza. Szaty i przedmioty używane podczas tej celebracji – ornat, tunicella, pastorał, kielich czy racjonał – nie są dodatkiem i dekoracją. Każdy z nich ma swoje miejsce, znaczenie i pomaga zrozumieć, czym jest objęcie posługi biskupiej w Kościele krakowskim.

Ingres (łac. ingressus) oznacza „wejście”. Od uroczystego wejścia nowego biskupa do kościoła katedralnego bierze swoją nazwę cała celebracja przekazania posługi pasterskiej. Choć wydarzenie to ma szczególny charakter, pozostaje liturgią Kościoła, sprawowaną według porządku przewidzianego na dany dzień. – Skoro mówimy o obrzędzie, to już samo to określenie wskazuje na jego ścisły wymiar liturgiczny – podkreśla ks. dr Stanisław Mieszczak SCJ, liturgista i zastępca przewodniczącego Archidiecezjalnej Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję