Na co dzień angażują się w pomoc ubogim w parafiach. Odwiedzają chorych, przygotowują paczki, przeprowadzają zbiórki do puszek, rozprowadzają świąteczne świece i baranki…
Oprócz zewnętrznej aktywności na płaszczyźnie miłosierdzia wolontariusze pamiętają również o wewnętrznej formacji. Caritas Diecezji Rzeszowskiej zorganizowała w marcu dwie serie rekolekcji dla Parafialnych Zespołów Caritas, które w ośrodku w Myczkowcach poprowadził ks. prał. Stanisław Słowik, były dyrektor rzeszowskiej Caritas. Wielką radością dla licznie zgromadzonych delegacji z większości parafii diecezji rzeszowskiej był udział we Mszach świętych, które celebrowali dla nich pasterze diecezji – w pierwszej serii biskup ordynariusz Jan Wątroba, w drugiej – biskup Edward Białogłowski.
Ksiądz Stanisław Słowik podzielił się swoim wieloletnim doświadczeniem prowadzenia dzieł Caritas i służby ubogim. Nawiązał w konferencjach do ważnych wydarzeń z 30-letniej historii diecezji oraz Caritas, ukazał postaci świętych i błogosławionych, przypomniał, że „chrześcijaństwo i miłosierdzie – to jedno”. Nawiązując do ewangelicznej perykopy, zachęcał, aby stągwie swojego serca napełnić miłością, tak aby nasze serce, oczy, ręce, nogi były miłosierne.
W programie rekolekcji było także spotkanie szkoleniowe, podczas którego dyrektor Caritas ks. Piotr Potyrała oraz sekretarz s. Agata Jakieła przedstawili bieżące sprawy dotyczące działań pomocowych. Nie zabrakło również czasu na wspólne spotkania przy kawie i integrację oraz wymianę doświadczeń. W dwóch seriach rekolekcji wzięło udział 330 członków Parafialnych Zespołów Caritas z diecezji rzeszowskiej.
Z danych Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza wynika, iż w pierwszym półroczu br. liczba sklepów na polskim rynku skurczyła się w porównaniu z końcem 2024 r. o ponad 0,5 proc., do około 365,2 tys. placówek.
Jak informuje wtorkowa „Rzeczpospolita”, największe spadki notuje się w sektorze detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia, a także drogerii, sklepów z częściami motoryzacyjnymi, z używaną odzieżą, komputerami czy z zabawkami.
W polskiej polityce widzieliśmy już wiele. Emocje, ostre starcia, manipulacje, a nawet oszczerstwa – to wszystko zdarzało się wcześniej. Ale kampania prezydencka 2025 roku wyznaczyła nowe „standardy”. Bo to już nie była walka na wizje, idee czy nawet programy. To była walka o wszystko – o domknięcie systemu, o bezkarność, o podporządkowanie ostatnich niezależnych instytucji. I dlatego też atak na Karola Nawrockiego przybrał kształt nie tylko brutalny, ale wręcz obrzydliwy.
Z dzisiejszej perspektywy, po ogłoszeniu przez Sąd Najwyższy ważności wyborów, a tuż przed zaprzysiężeniem nowego prezydenta, wychodzą na jaw kulisy kampanii, które powinny zmrozić krew w żyłach każdego, komu zależy na demokracji – niezależnie od sympatii politycznych.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.