Spotkanie opłatkowe biskupa legnickiego z księżmi z diecezji, które odbyło się 4 stycznia 2022 r., przyniosło obok przekazanych księżom życzeń i przybliżenia planów związanych z nowym, jubileuszowym dla diecezji obecnym rokiem, jeszcze jedno wydarzenie. Nowym sekretarzem biskupa został ks. Tomasz Kołodziej, który dotąd pełnił funkcję najpierw prefekta, a potem dyrektora administracyjnego w Seminarium Duchownym i Kurii. Ksiądz sekretarz ma 37 lat. Pochodzi z parafii Matki Bożej Różańcowej w Bolesławcu. Święcenia przyjął w 2011 r.
Ogłoszenie nastąpiło po nabożeństwie Słowa Bożego w kaplicy seminaryjnej, podczas spotkania z księżmi w seminaryjnym refektarzu. Tam obok raz jeszcze składanych życzeń, przełamaniu się opłatkiem, bp Andrzej Siemieniewski nawiązał do wygłoszonego słowa w kaplicy, w którym przywołał jedną z bajek Aleksandra Fredry Trzeba by. Jej mottem jest stwierdzenie: „Gdzie bez czynu sama rada/Biada radźcom, dziełu biada.”
– Podczas mojej półrocznej już posługi w diecezji wielokrotnie słyszałem zdanie: – Trzeba by, aby ksiądz biskup miał już swojego sekretarza. Dziś więc ogłaszam, że moim sekretarzem zostaje ustanowiony ks. Tomasz Kołodziej – mówił bp Andrzej. Te słowa zostały przyjęte oklaskami.
Księdzu Tomaszowi życzymy Bożego błogosławieństwa w pełnieniu tego zadania przy biskupie legnickim.
Jako zespół chcemy dbać o to, żeby nie tylko wszystko było zgodne z prawem,
ale żeby służyło dobru wiernych i rozwojowi naszej diecezji
1 lipca nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora Wydziału Ekonomicznego Kurii Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej.
Księdza kan. dr hab. Tadeusza Stanisławskiego zastąpił ks. kan. Rafał Tur. Jak mówi nowy ekonom diecezjalny, powierzone zadania nie są mu obce, bo wcześniej przez trzy lata pracował jako zastępca dyrektora w Wydziale Ekonomicznym Kurii Diecezjalnej. Jednocześnie pełnił funkcję dyrektora diecezjalnej Księgarni św. Antoniego, a jeszcze wcześniej przez pięć lat był ekonomem w Wyższym Seminarium Duchownym w Gościkowie-Paradyżu. Jak przyjął wiadomość o nominacji na funkcję dyrektora Wydziału Ekonomicznego Kurii Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej? – Przyjąłem tę nominację z wielką wdzięcznością, przede wszystkim księdzu biskupowi, bo jest to dowód zaufania z jego strony, którym mnie obdarzył – mówi ks. Tur. – Ekonom diecezjalny, współpracownik księdza biskupa, jest też szefem zespołu pracowników, którzy zajmują się sprawami administracyjnymi i finansowymi w Kurii Biskupiej. Obecny zespół jest nowy, ale bardzo się nim cieszę, doceniam go, bo zdaję sobie sprawę, że spoczywa na nim ogromna praca. Wspiera mnie jako mój zastępca ks. Piotr Kamiński, diecezjalny konserwator zabytków. Ale pozostaje też w Wydziale Ekonomicznym jako referent ks. Tadeusz Stanisławski, z czym wiążę wielkie nadzieje. Zmieniają się przepisy, są różne nowe wyzwania, więc jako zespół chcemy dbać o to, żeby nie tylko wszystko było zgodne z prawem, ale żeby przede wszystkim służyło dobru wiernych i rozwojowi naszej diecezji – dodaje ks. Tur.
Nowenna przed Uroczystością Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej trwa od 17 do 25 sierpnia przez dziewięć kolejnych dni. Na Jasnej Górze przez ten czas prowadzić nas będzie ks. Wojciech Węgrzyniak.
Francuski kardynał Jean-Marc Aveline uważa, że pomimo trudnej sytuacji bezpieczeństwa, ludzie powinni odwiedzać Ziemię Świętą. Należy zachęcać ludzi do zainteresowania się sytuacją na miejscu - powiedział dziennikarzom przewodniczący Konferencji Episkopatu Francji i arcybiskup Marsylii 19 sierpnia podczas wizyty solidarnościowej w Jerozolimie. Podkreślił szczególną odpowiedzialność Kościoła katolickiego wobec Kościoła-Matki w Jerozolimie.
Kard. Aveline opowiedział się za promowaniem „nowego rodzaju pielgrzymowania” i przywróceniem pielgrzymek. „Nie chcemy pielgrzyma, który przybywa, aby pogłębić osobisty komfort wiary, ale który przybywa również po to, aby doświadczyć głębokiej solidarności kościelnej” - powiedział przewodniczący episkopatu Francji.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.