Reklama

Niedziela w Warszawie

Nauka myślenia

Dyskusja, drama, praca w grupach i nad projektami – tak często przebiegają tutaj lekcje. Osiągnięcia uczniów potwierdzają skuteczność systemu opartego na indywidualnym podejściu do ucznia oraz twórczym łączeniu teorii z praktyką.

Niedziela warszawska 35/2021, str. V

[ TEMATY ]

nauczanie

Archiwum KSP im.HK

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Heleny Kmieć Fundacji Na Rzecz Rodziny

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Heleny Kmieć Fundacji Na Rzecz Rodziny

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W Katolickiej Szkole Podstawowej im. Heleny Kmieć Fundacji Na Rzecz Rodziny przy ul. Przy Bażantarni 3 młodzi uczą się myślenia nie tylko głową, lecz także sercem.

Rozpoznawać i wspierać

A chodzi tu o naukę logicznego i kreatywnego myślenia, które wymaga stosowania praktycznych metod nauczania. – Zależy nam na tym, by uczniowie współtworzyli lekcje, a nie byli ich biernymi uczestnikami. Zwracamy przy tym uwagę na praktyczny wymiar wiedzy i umiejętności – ucząc, odwołujemy się do konkretnych sytuacji i doświadczeń życiowych, w których tę wiedzę można wykorzystać – podkreśla dyrektor szkoły Hanna Leśniewska.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Potwierdzeniem skuteczności takich metod pracy są wysokie wyniki egzaminu ósmoklasisty i sukcesy uczniów – laureatów i finalistów konkursów oraz olimpiad przedmiotowych i tematycznych.

Wsparciem w nauce i rozwijaniu pasji jest szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych, m.in. kół eksperymentów naukowych, prac artystycznych, szycia czy gotowania. Korzysta z nich Natalia, absolwentka piątej klasy, należąca do kół: przyrodniczego, teatralnego, plastycznego, sportowego, a także śpiewająca w chórze. Przyznaje, że atmosfera w szkole zachęca ją do nauki. – Każdy może uczyć się w swoim tempie, nauczyciele starają się każdemu pomóc, zawsze można prosić ich o konsultację – mówi uczennica i dodaje, że w czasie lekcji często uczestniczy w logicznych grach i konkursach. Dla naszej młodej rozmówczyni ważny jest także katolicki profil szkoły. – To miejsce, które pomaga mi w pogłębianiu relacji z Bogiem i lepszym rozumieniu Jego miłości – podkreśla Natalia.

Jej rodzice, państwo Weronika i Andrzej, obserwują rozwój empatii, ale też odwagi w wystąpieniach publicznych swojej pociechy, dzięki zajęciom w kole teatralnym i chórze. W szkole doceniają atmosferę, w której uczniowie wraz z całymi rodzinami zapraszani są także do udziału w propozycjach formacyjnych. – Na tę atmosferę składa się dobrowolność, obecność wychowawców i księdza prefekta oraz rodzin, z którymi łączy nas wspólny system wartości – podkreślają rodzice.

Reklama

Dać świadectwo

Mówi się, że „nauczyciel najmniej uczy tym, co mówi, trochę więcej tym, co robi, a najwięcej tym, kim jest”. – Staramy się jako nauczyciele dawać świadectwo wiary, uczestniczyć we wspólnych Mszach św. i wydarzeniach religijnych. Modlimy się na rozpoczęcie dnia i przed posiłkiem, spotykamy się na wspólnej dla całej szkoły modlitwie Anioł Pański, uczestniczymy w Mszach św. pierwszopiątkowych – opowiada dyrektor szkoły.

Konkretnym świadectwem wiary i miłości bliźniego jest udział w akcjach charytatywnych – współpraca z Hospicjum Onkologicznym, przedświąteczne zbiórki dla potrzebujących, pomoc rodzinom w potrzebie w ramach Caritas Polska.

Pomocą w realizacji misji szkoły jest wzór jej patronki. – Chcemy poznawać bliżej jej życie, by korzystać z doświadczenia tej, która dążyła do założonego sobie celu: świętości – akcentuje Hanna Leśniewska.

2021-08-24 12:40

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Tacy sami

Niedziela lubelska 43/2022, str. VII

[ TEMATY ]

nauczanie

Paweł Wysoki

W czerwcu uczniowie pielgrzymowali do Gietrzwałdu

W czerwcu uczniowie pielgrzymowali do Gietrzwałdu

Otwieramy młodych ludzi na świat – mówi Marcin Rakowski, dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Lublinie.

We współczesnej oświacie promuje się nauczanie integracyjne i włączające. Można odnieść wrażenie, że do lamusa odchodzą szkoły specjalne. Tymczasem w zmieniającej się rzeczywistości wciąż są potrzebne placówki, w których rozwijać i kształcić się będą uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nawet najlepiej prowadzone szkoły masowe, z gronem oddanych nauczycieli i wychowawców, nie zastąpią szkół specjalnych, w których uczniowie z różnymi niepełnosprawnościami, ze spektrum autyzmu, są dowartościowani i bezpieczni, gdzie nad ich rozwojem czuwa grono specjalistów gotowych dostosować metody i formy pracy do indywidualnych możliwości. Takich szkół jest w Polsce ponad 2 tys.; uczy się w nich ok. 200 tys. dzieci i młodzieży. Do nich należy Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Lublinie, który istnieje już od 70 lat.

CZYTAJ DALEJ

Wielki Piątek zostawia nas nagle samych na środku drogi... Zapada cisza

Agnieszka Bugała

Te godziny, które dzieliły świat od śmierci do zmartwychwstania musiały być czasem niepojętego napięcia...

Święte Triduum to dni wielkiej Obecności i... Nieobecności Jezusa. Tajemnica Wielkiego Czwartku – z ustanowieniem Eucharystii i kapłaństwa – wciąga nas w przepastną ciszę Ciemnicy. Wielki Piątek, po straszliwej Męce Pana, zostawia nas nagle samych na środku drogi. Zapada cisza, która gęstnieje. Mrok, w którym nie ma Światła. Wielka Sobota – serce nabrzmiewa od strachu, oczekiwanie zadaje ból fizyczny. Wróci? Przyjdzie? Czy dobrze to wszystko zrozumieliśmy? Święte Triduum – dni, których nie można przegapić. Dni, które trzeba nasączyć modlitwą i trwaniem przy Jezusie.

CZYTAJ DALEJ

Zatęsknij za Eucharystią

2024-03-28 23:37

Marzena Cyfert

Mszy Wieczerzy Pańskiej przewodniczył bp Maciej Małyga

Mszy Wieczerzy Pańskiej przewodniczył bp Maciej Małyga

Tęsknimy za różnymi rzeczami (…) Czy kiedyś jednak tęskniłem za przyjęciem Komunii świętej? To jest chleb pielgrzymów przez świat do królestwa nie z tego świata – mówił bp Maciej Małyga w katedrze wrocławskiej.

Ksiądz biskup przewodniczył Mszy Wieczerzy Pańskiej. Eucharystię koncelebrowali abp Józef Kupny, bp Jacek Kiciński oraz kapłani z diecezji.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję