Kapłan jest proboszczem parafii Imienia Najświętszej Maryi Panny w Cieszynie na osiedlu Bobrek. Rekolekcje opublikowano na YouTubie parafii. W naukach kapłan nawiązuje np. do wydarzeń z życia parafii z czasu epidemii koronawirusa, które skłoniły go do refleksji i stały się świadectwem – rekolekcjami dla proboszcza.
W nagraniu nt. obecności wspomina wydarzenia sprzed roku, kiedy nie można było gromadzić się w świątyniach na modlitwie, obowiązywały surowe restrykcje. Wtedy przyszło parę osób do Komunii św. Proboszcz podziękował im za to, że przyszli i wówczas ktoś z nich powiedział kapłanowi: „Bez tego się nie da żyć”.
– To było zdanie, które trafiło wtedy do mojego serca. To było zdanie przepięknego świadectwa kogoś, kto był, kto przyszedł, kto potrzebował przyjąć Pana Jezusa w Komunii św. W tej wypowiedzi jest głębia – wspomina ks. Antoni Dewor, zaznaczając, że obecność wiernych jest czymś, co jemu pomaga lepiej wierzyć. – Nie ma zbawienia on-line ani Komunii św. posłanej pocztą – podkreśla.
O miłości, modlitwie, przebaczeniu będzie mowa podczas Jasnogórskich Rekolekcji Wielkopostnych w Kaplicy św. Józefa na Halach. Dla tych, którzy jeszcze nie przygotowali swojego serca na przyjście Jezusa paulini zapraszają na rekolekcje „ostatniej szansy”. Rozpoczną się one w Niedzielę Palmową, 24 marca a zakończą w Wielką Środę. Nauki głosił będzie o. Grzegorz Staszak, paulin.
- Te spotkania są bardzo ważnym momentem, żeby zatrzymać się, podjąć refleksję nad swoim życiem i posłuchać co Bóg ma nam do powiedzenia. Trzy dni Triduum Paschalnego, które będziemy celebrować są przepełnione cierpieniem, męką i śmiercią Chrystusa, ale one zawsze prowadzą do Zmartwychwstania i to przygotowanie poprzez rekolekcje pokazuje, że choć doświadczamy w życiu cierpienia to na końcu zawsze jest nadzieja - powiedział o. Dariusz Kropacz, opiekun „Hal”.
W Niedzielę Palmową media obiegła wiadomość o rzekomo „rewolucyjnym dokumencie Watykanu”, biły po oczach „klikbajtowe” tytułu o tym, że papież czegoś zakazał, że postanowił, zdecydował, nakazał itd. A jak to jest naprawdę? Zobaczmy zatem!
W wielu miejscach przyjął się zwyczaj celebracji tzw. Mszy świętych zbiorowych, czyli takich, gdzie podczas jednej celebracji jeden kapłan sprawuje ją w kilku różnych intencjach przyjętych od ofiarodawców. Trzeba tu odróżnić ją od Mszy koncelebrowanej, gdy dwóch lub więcej kapłanów celebruje wspólnie, każdy w swojej indywidualnej intencji. Stolica Apostolska zleca, by w ramach prowincji (czyli metropolii) ustalić zasady dotyczące ewentualnej częstszej celebracji takich właśnie zbiorowych Mszy świętych. Zasady ustalone w roku 1991 na mocy dekretu Kongregacji ds. Duchowieństwa o intencjach mszalnych i mszach zbiorowych Mos iugiter przewidywały, że taka celebracja może odbywać się najwyżej dwa razy w tygodniu. Tymczasem biskupi mogą zdecydować, by można było takie zbiorowe Msze święte sprawować częściej, gdy brakuje kapłanów a liczba przyjmowanych intencji jest znaczna. Oczywiście ofiarodawca musi wyrazić wprost zgodę, by jego intencja została połączona z innymi w jednej celebracji. Celebrans może zaś pozostawić dla siebie jedynie jedno stypendium mszalne (czyli ofiarę za jedną intencję). Wszystkie te zasady – oprócz uprawnienia dla biskupów prowincji do ustalenia innych reguł – już dawno obowiązywały, zatem… rewolucji nie ma.
W Niedzielę Palmową media obiegła wiadomość o rzekomo „rewolucyjnym dokumencie Watykanu”, biły po oczach „klikbajtowe” tytułu o tym, że papież czegoś zakazał, że postanowił, zdecydował, nakazał itd. A jak to jest naprawdę? Zobaczmy zatem!
W wielu miejscach przyjął się zwyczaj celebracji tzw. Mszy świętych zbiorowych, czyli takich, gdzie podczas jednej celebracji jeden kapłan sprawuje ją w kilku różnych intencjach przyjętych od ofiarodawców. Trzeba tu odróżnić ją od Mszy koncelebrowanej, gdy dwóch lub więcej kapłanów celebruje wspólnie, każdy w swojej indywidualnej intencji. Stolica Apostolska zleca, by w ramach prowincji (czyli metropolii) ustalić zasady dotyczące ewentualnej częstszej celebracji takich właśnie zbiorowych Mszy świętych. Zasady ustalone w roku 1991 na mocy dekretu Kongregacji ds. Duchowieństwa o intencjach mszalnych i mszach zbiorowych Mos iugiter przewidywały, że taka celebracja może odbywać się najwyżej dwa razy w tygodniu. Tymczasem biskupi mogą zdecydować, by można było takie zbiorowe Msze święte sprawować częściej, gdy brakuje kapłanów a liczba przyjmowanych intencji jest znaczna. Oczywiście ofiarodawca musi wyrazić wprost zgodę, by jego intencja została połączona z innymi w jednej celebracji. Celebrans może zaś pozostawić dla siebie jedynie jedno stypendium mszalne (czyli ofiarę za jedną intencję). Wszystkie te zasady – oprócz uprawnienia dla biskupów prowincji do ustalenia innych reguł – już dawno obowiązywały, zatem… rewolucji nie ma.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.