Wrzesień przyniósł falę niepokojących wydarzeń: przemoc, napięcia geopolityczne i niepewność gospodarczą, co potwierdza pewien wzorzec: w czasach kryzysu coraz więcej ludzi zwraca się ku wierze, szukając pocieszenia i wsparcia
- powiedziała The Wall Street Journal Brenna Connor, analityk Circana Bookscan.
Religious Catalogue, część amerykańskiej sieci katolickiej EWTN potwierdził podobny wzrost: liczba sprzedanych egzemplarzy Biblii zwiększyła się o 65 proc. a całkowita wartość sprzedaży wzrosła o 80 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Podobny trend obserwują inni wydawcy, m.in. Ascension Press, dom The Bible in a Year (Bilia w ciągu roku), popularnego podcastu z udziałem ks. Mike’a Schmitza, emitowanego również w EWTN. Prezes i dyrektor generalny Ascension, Jonathan Strate, powiedział katolickiej gazecie National Catholic Register (NCR), że “od momentu zabójstwa Charliego Kirka widzimy niezwykły wzrost zainteresowania Pismem Świętym, co jest wyraźnym znakiem głębokiego głodu, jaki ludzie odczuwają, by poznać i naśladować Boga. W całym kraju coraz więcej osób sięga po Biblię, zarówno ci, którzy wracają do wiary, jak i ci, którzy odkrywają ją po raz pierwszy”. „W Ascension, powiedział Strate, obserwujemy to duchowe ożywienie poprzez The Bible in a Year (Rok z Biblia) z ks. Mike’em Schmitzem, który został pobrany już ponad 900 mln razy oraz przez aplikację Ascension, będącą najpopularniejszą katolicką aplikacją biblijną w App Store”.
Nieustannie poruszają nas świadectwa ludzi, którzy wracają na Mszę Świętą, przystępują do spowiedzi po raz pierwszy od dziesięcioleci lub spotykają Chrystusa po raz pierwszy w życiu. To potężne przypomnienie, że Bóg jest obecny wśród nas i przemienia życie właśnie teraz, szczególnie poprzez swoje słowo
- dodał Strate.
Po tragicznym zamachu na działacza politycznego, znanego z otwartego wyznawania swojej wiary chrześcijańskiej, media społecznościowe zalała fala historii mężczyzn i kobiet dzielących się decyzją o zakupie Biblii, w tym 37-letniej kobiety, która zabrała swoich obserwatorów ze sobą do księgarni, by kupić swoją pierwszą Biblię.
To zjawisko nazwano `efektem Charliego Kirka: setki osób publikowały viralowe nagrania o swojej decyzji, aby pójść w niedzielę do kościoła, także tacy, którzy nigdy wcześniej nie przekroczyli jego progu
- napisała Alyssa Murphy, dziennikarka NCR.
