Tuż przed świętami ma ukazać się nowa płyta kleryków z Paradyża. Zespół „The Birets” przygotował 10 utworów, które - jak zdradza tytuł krążka - opowiadają m.in. o powołaniu.
- Płyta jest wynikiem pracy wielu osób, także tych, które nie tworzą już zespołu, ale pozostawiły swoje pomysły aranżacyjne. Jest zwieńczeniem działalności zespołu z kilku ostatnich lat. Dlatego jeśli chodzi o wybór pieśni, to są to pieśni o powołaniu i te, które były wykonywane przez zespół „The Birets” w ostatnich latach. Utwory charakteryzuje różnorodność stylów muzycznych. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie - wyjaśnia kl. Mateusz Szerwiński z III roku. Ta mieszanka stylów mieści w sobie rock, bossa novę, jazz i blues.
Płyta powstawała długo, ponad dwa lata. - Zaczęło się od singla „Powołałeś mnie” z dwoma utworami wydanego pod koniec 2010 r. Nagrania realizowaliśmy w zaprzyjaźnionych studiach w Lubrzy i Zielonej Górze - opowiada kl. Mateusz.
Gdzie mogą szukać płyty zainteresowani? - Płyta będzie dostępna w niektórych parafiach, a także można zamówić ją, pisząc do nas na thebirets@paradisus.pl - mówi kl. Łukasz Żołubak z IV roku. Płyty będą również rozwożone przez kleryków w czasie przerw świątecznych, wakacji czy wyjazdów na niedzielę Chrystusa Króla.
Chłopaki grają przede wszystkim na chwałę Bożą. - Chcemy przez swoje talenty i ich wykorzystywanie pomagać innym w modlitwie, w zbliżaniu się do Boga, a także dziękować Bogu za dary, które my sami otrzymaliśmy od Niego, w szczególności te dwa największe: życie i powołanie. Poprzez płytę chcemy także podziękować wszystkim za modlitwę i wszelkiego rodzaju wsparcie - mówi kl. Mateusz.
Choć Piotr Schmidt nie ma jeszcze 40 lat, jest jedną z najbardziej aktywnych postaci naszej sceny jazzowej, luminarzem swingującej trąbki. Na 7 stycznia zaplanował spektakularny koncert Komeda Unknown 1967 w katowickiej sali Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia.
Piotr Iwicki: Tytuł zdradza niemal wszystko, jednak słowo unknown – nieznany – intryguje.
Piotr Schmidt: Wszystko zaczęło się od odkrycia w Bibliotece Narodowej, którego dokonał Krzysztof Balkiewicz, prezes Stowarzyszenia Komedowskiego i dyrektor Love Polish Jazz Festival w Tomaszowie Mazowieckim. Było to sześć utworów Krzysztofa Komedy z projektu Moja słodka europejska ojczyzna z 1967 r. To ostatnie europejskie dzieło Komedy z utworami do tekstów wybitnych polskich poetów. Ukazało się w czasie, gdy przebywał on już w Hollywood i pracował nad muzyką do filmu Romana Polańskiego Dziecko Rosemary. Z korespondencji kompozytora z producentem Joachimem-Ernstem Berendtem wynikało, że powstało więcej utworów, niż znalazło się na płycie. Komeda poprosił Berendta, aby zamienił niektóre kompozycje. Ten odmówił, jego zdaniem, pewne wiersze bardziej podkreślały europejski charakter płyty. Komeda powiedział, że jest to jego najwybitniejsze dzieło. Wydawało się, że owe nieznane kompozycje przepadły.
Zapraszamy na transmisję z meczu 1/8 Pucharu Polski pomiędzy Śląskiem Wrocław a Piastem Gliwice. Ze stadionu Tarczyński Arena komentują dla państwa: ks. Łukasz Romańczuk oraz Wiktor Cyran: [Wejdź na nasz kanał na YouTube]
W niedzielę 1 grudnia Ignacy Paderewski powrócił do Nowego Jorku. Na koncert "Paderewski Returns to New York" w Kaufman Music Center przybyła liczna Polonia i goście VIP, między innymi Stały Przedstawiciel Rzeczypospolitej Polskiej przy Narodach Zjednoczonych Ambasador Krzysztof Szczerski, Konsul Generalny RP Mateusz Sakowicz z małżonką, Konsul Krzysztof Płaski, attaché obrony RP w USA Generał Krzysztof Nolbert, przedstawiciele wielu organizacji polonijnych oraz liczna Polonia. Zainteresowanie koncertem było tak duże, że dla wszystkich chętnych zabrakło miejsc.
Publiczność gromkimi brawami nagrodziła artystów: znakomitą Kate Liu ulubienicę nowojorskiej publiczności, zdobywczynię III nagrody oraz nagrody za najlepsze wykonanie mazurków na XVII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie, laureatkę Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego Azji i Pacyfiku, Międzynarodowego Konkursu w Montrealu i w Nowym Jorku. Kamila Pacholca zdobywcę II nagrody w XI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Paderewskiego w Bydgoszczy, finalistę Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina w Warszawie. LIanę Paniyevę laureatkę George Gershwin International Piano Competition oraz Grand Prize "Metropolitan International Piano Competition" w Nowym Jorku.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.